Kampania „Rak. To się leczy!” rozpoczęła się 4 lutego w Światowy Dzień Walki z Rakiem. Pierwszy jej etap miał charakter edukacyjny – walkę ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych. Organizatorem kampanii jest Fundacja Rosa, której merytorycznego wsparcia udzieliły: Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Towarzystwo Chirurgów Polskich oraz Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej i Polska Unia Onkologii.
W kampanię zaangażowane są fundacje i stowarzyszenia oraz firmy, które we własnym zakresie prowadziły dotąd batalię o podniesienie poziomu wiedzy Polaków na temat raka i korzystania z dostępnych na rynku badań diagnostycznych oraz metod leczenia, a także finansowania kosztów terapii i rehabilitacji.
Więcej informacji na stronie http://www.rak.tosieleczy.pl